Атестація – основна форма державного контролю, спрямована на визначення ефективності роботи загальноосвітнього навчального закладу відповідно до державних стандартів, результативності навчально-виховного процесу, аналізу потенційних можливостей навчального закладу та ступеня їх реалізації.
Відповіднодо частини 3 статті 40 Закону України «Про загальну середню освіту», Порядку державної атестації загальноосвітніх, дошкільних та позашкільних навчальних закладів, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 24.07.2001 №553 (зі змінами), Графіку проведення атестаційної експертизи, затвердженого наказом департаменту освіти і науки Дніпропетровської облдержадміністрації від 29.08.2012 №673/0/212-12 «Про графік державної атестації навчальних закладів Дніпропетровської області у 2013-2014 навчальному році», наказу управління освіти і науки виконкому Криворізької міської ради від 29.01.2013 № 646 «Про атестацію загальноосвітніх навчальних закладів м.Кривого Рогу у ІІ семестрі2013-2014 навчального року», наказу управління освіти і науки виконкому Криворізької міської ради від 18.12.2013 № 748 «Про проведення атестаційної експертизи навчально-виховного комплексу «Загальноосвітня школа-інтернат І-ІІІ ступенів № 9 з посиленою спортивною підготовкою», було проведено атестаційну експертизу закладу у термін з 03.02.2014 року по 17.02.2014 року.
Атестаційну експертизу закладу проводила комісія у складі 12 спеціалістів, які здійснили оцінку всіх напрямів діяльності школи згідно з робочою програмою та підготували акт за її наслідками. Головою комісії призначена Басова Тетяна Леонідівна, заступник начальника управління освіти і науки виконкому Криворізької міської ради.
Об’єктивність оцінювання діяльності загальноосвітнього навчального закладу забезпечується всебічним аналізом показників (якісних і кількісних) його роботи, оцінка й аналіз яких здійснюється протягом певного періоду.
Згідно з Критеріями передбачається визначення комплексної оцінки діяльності загальноосвітнього навчального закладу (як правило за 3 останні роки), що включає оцінювання ресурсного забезпечення, основних процесів, що відбуваються у ЗНЗ, їхніх результатів, а також окремих питань управління.
Разом з тим, необхідно відзначити, що державна атестація є важливим фактором оптимізації навчально-виховного процесу, засобом стимулювання педагогічної та управлінської діяльності, що суттєво впливає на якість шкільної освіти.
Як відомо, основними завданнями атестації загальноосвітніх навчальних закладів є оцінка реального стану організації та здійснення навчально-виховного процесу, позаурочної виховної та інших видів роботи з урахуванням заявленого статусу та специфіки навчального закладу; оцінка відповідності навчально-виховних досягнень учнів вимогам навчальних програм, оцінка умов роботи та ефективності управління навчальним закладом.
Атестаційна експертиза показала, що педагогічний колектив закладу забезпечує надостатньому рівні реалізацію державної політики в галузі освіти, виконання вимог чинного законодавства, завдань, визначених Національною доктриною розвитку освіти України.
Адміністрацією школи-інтернат проводиться значна робота зі створення умов для здобуття учнями повної загальної середньої освіти;повноцінної участі вихованців у спортивному житті міста, регіону, країни, та створення умов для реалізації саме у спортивній діяльності; позитивної соціалізації вихованців закладу, зміцнення навчально-матеріальної та матеріально-технічної бази.
Експертиза навчальних досягнень учнів у розрізі навчальних предметів показаладостатній рівень.
Заслуговує на увагу робота адміністрації школи-інтернату та педагогічного колективу з питань організації фізичного розвитку та зміцнення здоров'я школярів, формування в учнів умінь самостійно оволодівати знаннями, уміннями та навичками. Методична робота, яка органічно пов’язана з іншими ланками діяльності закладу, позитивно впливає на рівень кваліфікації вчителів. У закладі сформована база для створення єдиного інформаційного освітнього простору, активно використовуються інформаційно-комунікативні технології. На належному рівні забезпечується дотримання прав і свобод учасників навчально-виховного процесу та соціальна підтримка дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування. Високий рейтинг навчального закладу простежується через численні вагомі творчі та спортивні досягнення вихованців школи, чому сприяє чітка організація виховної роботи у закладі, соціально-профілактична діяльність, позитивний психологічний клімат.
Поряд з цим у закладі констатується не висока результативність учнів у конкурсах-захистах робіт Малої академії наук, мала частка працівників, що мають педагогічні звання, але вказані недоліки суттєво не впливають на рівень освітньої діяльності школи.
Педагогічний колектив школи-інтернату № 9 реально й об’єктивно оцінює свою діяльність, розуміє проблеми і систематично працює над їх вирішенням.
Управління освіти і науки виконкому Криворізької міської ради рекомендує поширити досвід роботи закладу з організації соціального та правового захисту дітей-сиріт та позбавлених батьківського піклування, реалізації спортивно-масової та здоров`язберігаючої складових навчально-виховного процесу, забезпечення соціально-психологічного супроводу дітей пільгових категорій.
Немає коментарів:
Дописати коментар